پایانه سفر
پایانه سفر

خرید بلیط اتوبوس vipt،پایانه غرب،سفر 724
 
درباره وبلاگ

 

آخرين نوشته ها

 

نويسندگان

 

پيوند ها

 

آرشيو مطالب

 

پيوندهاي روزانه

 

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







 
گاز نیتروژن

منبع : گاز نیتروژن

گاز نیتروژن

شیر سیلندرهای نیتروژن معمولا DIN6 و یا BS3 است.

سیانیدها از جمله سیانور از دیگر ترکیبات گاز نیتروژن به شمار می آیند که بی نهایت سمی و کشنده هستند.
گاز آمونیاک (NH3) اصلی ترین هیدرید نیتروژن است . قابل ذکر است که هیدرازین (N2H4) نیز یکی از هیدریدهای معروف نیتروژن به شمار می آید.
بدلیل بی اثر و خنثی بودن گاز نیتروژن "آنتونی لاوازیه" شیمیدان فرانسوی این گاز را ازت ( بدون زندگی ) نامید.
کلاهک نقش بسیار مهمی در حفاظت از شیر کپسول و در نتیجه جلوگیری از خطرات احتمالی ایفا می کند و از الزامات مهم در جهت جابجائی و حمل نقل کپسولها، داشتن کلاهک می باشد بطوری که تیم کنترل کیفیت شرکت فاران صنعت در صورتی که کپسولی فاقد کلاهک باشد اجازه ی تخلیه و بارگیری را صادر نمی کند.

کپسول های آلومینیوم : مهمترین ویژگی کپسول های آلومینیوم سبک بودن آن هاست که موجب استفاده گسترده ی آن ها بعنوان کپسوله ای پرتابل ( قابل حمل ) بخصوص در حجم های پایین شده است.

این کپسولها در حجم های 2،5،10،20،40،50 لیتری موجود می باشند.
کلاهک کپسول گاز یا کپسول گاز
سیلندرهای گاز نیتروژن به رنگ بدنه طوسی و گلوئی مشکی می باشد.
استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودروها
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت قطعات الکترونیک مانند ترانزیستور ، دیود و مدار یکپارچه

نام دیگر رگولاتور گاز همان مانومتر گاز می باشد. مانومتر نام آزمایشگاهی این وسیله می باشد.

رگولاتور گاز برای تنظیم فشار و کنترل انواع گازها مورد کاربرد قرار می گیرد و همچنین رگولاتور گاز وسیله ای است که با توجه به سیستم های مکانیکال داخلی می تواند فشار بالای گاز های ورودی را بگیرد و با فشارکمتر یا مورد نیاز مصرف کننده تحویل مشترک بدهد.
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت آمونیاک از طریق فرآیند هابر

گاز پی 10 ( گاز P10 ) از ترکیب 10% گاز متان و 90% گاز آرگون تشکیل شده است که در دستگاه های X-Ray در صنعت سیمان سازی بسیار پرکاربرد بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر سیلندرهای آرگون معمولا DIN6 و یا BS3 می باشد.
استفاده از گاز آرگون بعنوان محیطی محافظ در ساخت بلورهای ژرمانیوم و سیلیکون
جالب این است که در جهان فراوانی آرگون 36 که از محصولات سنتز هسته ای ستاره ای در ابرنواخترهاست بسیار بالاتر از آرگون 40 است.
منبع : گاز نیتروژن

گاز نیتروژن به دلیل بی اثر بودن و در دسترس بودن معمولا به عنوان گاز بالانس اکثر مخلوط های گازی مورد استفاده قرار می گیرد.
گاز نیتروژن از گروه غیرفلزات بوده و دارای بار الکترون منفی ۳.۰ می‌باشد. گاز نیتروژن پنج الکترون در پوسته خود داشته و در نتیجه در اکثر ترکیبات سه‌ظرفیتی است.

گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .

گاز R410a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن دو گاز دیگر تهیه شده است .
R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))
گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است .
یک دیگر از ترکیبات گاز نیتروژن ، آنیونهای نیتروژن ، آزیدین ها (N3-) هستند که خطی بوده و نسبت به گاز دی اکسید کربن ایزوالکتریک می باشند.
در کار با نیتروژن مایع بدلیل نقطه ی جوش فوق العاده پایین گاز نیتروژن و سرمایش وحشتناکی که از تغییر فاز نیتروژن از مایع به گاز ایجاد می شود می بایست دقت و احتیاط لازم را به کار برد و از دستکش و عینک مخصوص استفاده کرد.
شایان ذکر است؛ برخی از گاز های کم فشار مثل پروپان ، کربن دی اکسید و گوگرد دی اکسید معمولا در سیلندر های یکپارچه شارژ شده و به فروش می رسند.
پالت های سیلندری تهیه شده توسط شرکت فاران صنعت دارای اتصالات از جنس استنلس استیل (S.S) می باشد و با توجه به حساسیت تیم فنی و مهندسی شرکت فاران صنعت ترجیحا از اتصالات کره ای در ساخت پالت ها استفاده می شود مگر مشتری به درخواست خود خواستار اتصالات ایرانی باشد ( در ساخت پالت های سیلندری شرکت فاران صنعت به هیچ وجه از اتصالات چینی استفاده نمی شود ).

کاربر جهت استفاده از انواع گاز های موجود در مخازن و سیلندر های تحت فشار فارغ از نوع گاز و فشار آن ( فشار بالا یا فشار پائین بودن گاز ) ملزم به نصب رگولاتور در مسیر مصرف می باشد ( البته بسته به نحوه ی مصرف، رگولاتور می تواند بر سر سیلندر و یا در مسیر انتقال گاز نصب شود).

سیلندر های درز دار ( چند پارچه ) حداقل از دو تیکه فلز جدا از هم تشکیل شده است که به کمک جوش به هم وصل شده اند.
لذا قابلیت تحمل فشار بالا را دارند و مخصوص گازهای پر فشار مثل گاز آرگون، گاز نیتروزن ، گاز اکسیژن ، گاز هلیوم ، گاز هیدروژن ، گاز متان ، گاز کربن مونوکسید و .... می باشند.
هرجا سخن از گاز های آزمایشگاهی ، خالص ، استاندارد ، صنعتی ، سرد کننده و تجهیزات گازی باشد نام فاران صنعت می درخشد.
سیلندر های درز دار ( چند پارچه ) حداقل از دو تیکه فلز جدا از هم تشکیل شده است که به کمک جوش به هم وصل شده اند.

لذا رگولاتور های این دو گاز در صورتیکه حتی هر دو ولو هم از نظر ظاهری مشابه یکدیگر باشند ( هر دو روپیچ (male) و یا هر دو توپیچ (female) ) بدلیل تفاوت در چپگرد و راستگرد بودن قابل جایگزینی نمی باشند.

پالت های سیلندری تهیه شده توسط شرکت فاران صنعت دارای اتصالات از جنس استنلس استیل (S.S) می باشد و با توجه به حساسیت تیم فنی و مهندسی شرکت فاران صنعت ترجیحا از اتصالات کره ای در ساخت پالت ها استفاده می شود مگر مشتری به درخواست خود خواستار اتصالات ایرانی باشد ( در ساخت پالت های سیلندری شرکت فاران صنعت به هیچ وجه از اتصالات چینی استفاده نمی شود ).
شرکت فاران صنعت در ساخت پالت ها بسته به ابعاد پالت از پروفیل 70،60 و گاها ناودانی استفاده می کند.
استفاده از گاز یتروژن بعنوان ماده خنک کننده برای انجماد مواد غذائی و حمل و نقل آن
گاز نیتروژن یا ازت کوچکترین عضو از گروه پانزدهم جدول تناوبی است که نماد آن N و عدد اتمی آن ۷ است. گاز نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز غیر فلزی، دو اتمی، بی اثر، بی رنگ، بی مزه و بی بو است که ۷۸% جو زمین را در بر گرفته و عنصر اصلی در بافتهای زنده است.
استفاده از گاز نیتروژن در ساخت آمونیاک از طریق فرآیند هابر
یکی از معروفترین و پرکاربردترین ترکیبات گاز نیتروژن گاز هوای خشک و یا هوای فشرده Z-Air می باشد که از 20.5% گاز اکسیژن و 79.5% گاز نیتروژن تشکیل شده است.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






سه شنبه 13 خرداد 1399برچسب:, توسط مدیر